Aktualności

Możliwość uzyskania unijnej pożyczki na rozwój działalności turystycznej

Drukuj

plakat a5 Głowczyce 002Na prośbę Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. zamieszczamy informację, iż podmiot ten został wyłoniony przez Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o., do dystrybucji pożyczek na rozwój działalności gospodarczej firm z branży turystycznej.

WARP Sp. z o.o. jest spółką Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, powołaną w 2003 roku. Celem naszej działalności jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości. Będąc organizacją non-profit, wypracowane zyski przeznaczamy na realizację celów statutowych. Wieloletnie doświadczenie w udzielaniu pożyczek, duża wiarygodność oraz atrakcyjna oferta sprawiły, że Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o. , w drodze przetargu, wybrał naszą instytucję do pełnienia funkcji operatora pożyczek (pośrednika finansowego) na Państwa obszarze.

Pożyczki przeznaczone są zarówno dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą, jak i dla przedsiębiorców już funkcjonujących na rynku, wspierając rozwojowe inwestycje. Nasze dotychczasowe doświadczenia wskazują, że klienci cenią sobie ta formę wsparcia za przejrzyste zasady, krótki czas oczekiwania, proste procedury oraz brak wkładu własnego.

Rozpoczynając dystrybucję pożyczek na wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w województwie pomorskim, zapraszamy Państwa do współpracy. Z Wielkopolski wynosimy doskonałe doświadczenia współdziałania z jednostkami samorządu terytorialnego, w zakresie informowania mieszkańców i przedsiębiorców o możliwości skorzystania z dofinansowania. Planujemy kontynuować tą formułę na Państwa obszarze. W ramach współpracy proponujemy:

- przesłanie materiałów promocyjnych w formie elektronicznej do zamieszczenia na stronie internetowej, profilu w mediach społecznościowych czy w wydawanym przez gminę biuletynie/ magazynie,

- dostarczenie materiałów drukowanych, jak np. plakaty i ulotki do rozdystrybuowania na terenie Państwa siedziby,

- wspólną organizacje spotkania informacyjnego dla przedsiębiorców oraz osób zainteresowanych wsparciem na uruchomienie własnej działalności gospodarczej.

Dane kontaktowe:

Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o.
ul. Piekary 19, 61-823 Poznań, tel: +48 61 65 63 500, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
NIP: 778-14-11-344, REGON: 634512019, KRS: 0000174198,
Kapitał zakładowy: 10 951 000,- PLN, Kapitał wpłacony: 10 951 000,- PLN

Słoneczny pociąg- rozkład jazdy

Drukuj

Pociąg Słoneczny 002W tegoroczne wakacje już po raz czternasty na tory wyjedzie pociąg „Słoneczny” Kolei Mazowieckich. Będzie kursował codziennie w okresie 23 czerwca – 2 września w relacji Warszawa Zachodnia – Ustka – Warszawa Zachodnia. Zatrzyma się m.in. w Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Wejherowie, Lęborku i Słupsku. Szczegółowy rozkład jazdy dostępny jest na stronie sloneczny.mazowieckie.com.pl.
Pociąg „Słoneczny” składa się z nowoczesnych wagonów piętrowych i lokomotywy Traxx. Podróż jest szybka i komfortowa. Z Warszawy do Trójmiasta „Słoneczny” dojeżdża w niespełna 3 godziny, do Ustki w zaledwie 5 h 21 min. Wagony piętrowe są klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także wyposażone w przewijaki dla niemowląt. Na pokładzie dostępny jest również catering. Nad spokojnym przebiegiem podróży każdego turysty czuwa uprzejma obsługa pociągu.
Bilety na przejazdy pociągiem „Słoneczny” są do nabycia w bardzo atrakcyjnych cenach, ponadto w cenie biletu podróżny może zabrać rower lub psa. Zakupu biletów można dokonać w kasach biletowych, za pośrednictwem strony bilety.mazowieckie.com.pl, w aplikacji skycash, w biletomatach KM, a także bezpośrednio u kierownika pociągu. Wakacyjnemu połączeniu stolicy z wybrzeżem towarzyszy akcja promocyjna „Słoneczny wysyp rabatowy”, dzięki której osoby podróżujące pociągiem „Słoneczny” mogą skorzystać z atrakcyjnych zniżek w interesujących miejscach nad morzem.

Pismo 

Rozkład jazdy pociągu Słoneczny 2018 002

 

Badanie statystyczne z zakresu rolnictwa w czerwcu i lipcu 2018 r.

Drukuj

 badanie stat z zakresu rolnictwa czer lip 2018 070618 1

badanie stat z zakresu rolnictwa czer lip 2018 070618 2

 

KONKURS „PIĘKNA WIEŚ” 2018

Drukuj

Piekna wies 2018

KONKURS „PIĘKNA WIEŚ” 2018

Informujemy, że rozpoczęła się III edycja Gminnego konkursu pn. „PIĘKNA WIEŚ” w 2018 roku.

W dniu 25 maja 2018 r. Zarządzeniem nr 44/2018 Wójt Gminy Główczyce zatwierdził Regulamin III Gminnego konkursu „Piękna Wieś” w 2018 roku.

Zgodnie z regulaminem konkurs jest organizowany w 2 kategoriach:
- wieś,

- prywatna posesja mieszkalna.

O przystąpieniu „Wsi” do konkursu decyduje sołtys, który składa stosowną, podpisaną,  deklarację
(zał. Nr 1 do w/w regulaminu).

Warunkiem przystąpienia mieszkańca do konkursu, w kategorii „prywatna posesja mieszkalna”, jest złożenie deklaracji u sołtysa wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do w/w regulaminu. Deklaracje dostępne są u sołtysów poszczególnych wsi oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Główczyce www.glowczyce.pl.

Termin przyjmowania przez sołtysów deklaracji upływa 18 czerwca 2018 roku.  

W konkursie nie mogą brać udziału laureaci I miejsc zdobytych w 2017 roku.

Sołtysi składają deklaracje do konkursu „Piękna Wieś” 2018 do dnia 20 czerwca 2018 roku w Urzędzie Gminy w Główczycach.

W terminie do dnia 7 lipca 2018 roku Komisja konkursowa powołana odrębnym Zarządzeniem Wójta Gminy Główczyce dokona oceny zgłoszonych posesji oraz wsi.

Pliki do pobrania

Mammografia w Główczycach 28.06.2018r.

Drukuj

mammografia2018

Seminarium: polsko-norweska współpraca w zielonych technologiach

Drukuj

Na prośbę Departamentu Współpracy Ekonomicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych przekazujemy informację, iż w ramach wizyty podsekretarza stanu w MSZ RP, Pana Marka Magierowskiego w Norwegii, na 7 czerwca 2018 r. (czwartek) zaplanowane zostało w Oslo seminarium dot. polsko-norweskiej współpracy w zielonych technologiach (m.in. efektywność energetyczna, utylizacja i recykling odpadów, uzdatnianie wody i jej oszczędne zużycie, bioenergia). 

Seminarium będzie nie tylko okazją do zaprezentowania opracowanych przez biorące udział w wizycie spółki/instytuty badawcze technologii, ale również szansą na zapoznanie się z możliwościami uczestnictwa w projektach finansowanych przez fundusz Innovation Norway (informacja dot. kolejnej edycji funduszy norweskich w Polsce dostępna jest tutaj). Ponadto, program pobytu zakłada realizację wizyt studyjnych w NILU Technology Park in Kjeller oraz Norsk Energi (tbc), a także spotkań w ratuszu Oslo/ewentualnie innego miasta norweskiego.
Rejestracja osób zainteresowanych udziałem w seminarium prowadzona jest za pośrednictwem formularza dostępnego pod następującym linkiem: https://goo.gl/forms/yiWm4GA6RoejrSeV2
Nieprzekraczalny termin przekazywania zgłoszeń to 21 maja 2018 r. (poniedziałek), ponieważ liczba miejsc jest ograniczona; o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w wizycie decyduje kolejność zgłoszeń. Z tego względu a także z uwagi na fakt, iż wcześniejsze zgłoszenie istotnie zwiększa szanse na przyciągnięcie zainteresowania większej liczby norweskich podmiotów, uprzejmie prosimy o przekazywanie zgłoszeń jak najszybciej.

Zasady udziału:
Zapewniamy bezpłatny udział we wszystkich elementach programu wymienionego powyżej, a także przejazdy pomiędzy poszczególnymi punktami programu wizyty oraz przejazd z/na lotnisko pod warunkiem wybrania rekomendowanego przez nas połączenia (6 czerwca wylot z Warszawy do Oslo rejsem LOT o 16.50, przylot o 18.50 na lotnisko Oslo Gardermoen; 8 czerwca powrót z Oslo do Warszawy– LOT o 19.40, przylot na lotnisko Okęcie o 21.40).
Przedstawiciele polskich firm/instytutów badawczych dokonują rezerwacji biletów lotniczych, a także pokrywają koszty przelotów oraz pobytu (w tym zakwaterowania) we własnym zakresie.
Zastrzegamy sobie prawo nieprzyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy profil działalności podmiotu w istotnej mierze odbiega od tematyki seminarium, co tym samym utrudniałoby realizację celów wizyty dla przedstawicieli innych polskich przedsiębiorstw/instytutów badawczych.
Językiem roboczym spotkań będzie angielski. Podczas seminarium przewidziane są prezentacje dot. technologii opracowanych przez polskie przedsiębiorstwa/instytuty badawcze uczestniczące w wydarzeniu. Czas na 1 prezentację uzależniony będzie od całkowitej liczby podmiotów reprezentowanych przez stronę polską, jednak w przybliżeniu będzie to 5-10 min. Dłuższe rozmowy z potencjalnymi norweskimi partnerami będzie można jednak przeprowadzić podczas sesji B2B.
Jeżeli mają Państwo zidentyfikowane podmioty norweskie, które mogłyby być zainteresowane współpracą z Państwa spółką/instytutem badawczym, istnieje możliwość podania nazw tych podmiotów w w/w formularzu, a nasza placówka w Oslo wystąpi do nich o zorganizowanie specjalnego spotkania dla Państwa. Podejmiemy maksymalne starania w celu umówienia spotkań z podmiotami norweskimi wymienionymi przez Państwa, jednak nie możemy zagwarantować, iż wszystkie spotkania uda się zorganizować.

W razie dodatkowych pytań możliwy kontakt z pracownikiem departamentu panem Tomaszem Jamrozem (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tel: +48 22 523 7994).


Szkolenie: ubój zwierząt gospodarczych

Drukuj

inspekcja weterynaryjna szkolenie ubojow zwierzat 170518

Forum Przedsiębiorstw 2018

Drukuj

 

logo1Ruszyła rekrutacja na Forum Przedsiębiorstw 2018

Komentarze ekspertów do bieżącej sytuacji gospodarczej, ciekawe panele dyskusyjne, praktyczne warsztaty a przede wszystkim przekazanie przedsiębiorcom aktualnej wiedzy, nowych trendów oraz informacji niezbędnych w codziennej działalności to oferta Forum Przedsiębiorstw – imprezy gospodarczej organizowanej już po raz trzynasty przez Agencję Rozwoju Pomorza. Tegoroczna edycja odbędzie się 30 maja w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Udział jest bezpłatny
Agencja Rozwoju Pomorza właśnie uruchomiła rejestrację on-line poprzez stronę www.forumprzedsiebiorstw.pl. Rosnące zainteresowanie firm udziałem w tym wydarzeniu zachęca nas do podnoszenia poziomu merytorycznego i motywuje do wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom uczestników. Konferencja poza treściami merytorycznymi, możliwością pracy warsztatowej stwarza też przestrzeń do wymiany doświadczeń. Jest również inspiracją i szansę zainteresowania się różnymi aspektami prowadzenia biznesu, które czasem w codziennej pracy schodzą na dalszy plan, choćby z braku czasu. Potwierdzeniem atrakcyjności imprezy jest fakt, iż co roku przyciąga ona ponad 300 przedstawicieli głównie mikro, małych i średnich firm – mówi Katarzyna Laskowska – Kierownik Działu Rozwoju Przedsiębiorczości.
Co w programie ?
Sesja plenarna i panel dyskusyjny
Tegoroczne Forum rozpocznie się wystąpieniami 3 ekspertów. Aktualne wydarzenia gospodarcze oraz ocenę ich wpływu na działalność MŚP skomentuje Główny Analityk Rynków Finansowych Raiffeisen Bank Polska SA. Wpływ inwestycji zagranicznych na Pomorzu na rozwój pomorskich MŚP przedstawi z-ca dyrektora inicjatywy Invest In Pomerania. Jako ostatni, z tematem - Jak stale zwiększać swoją skuteczność w biznesie i przy tym nie zwariować? – praktyczne rady dla Ciebie i Twojego zespołu wystąpi Greg Albrecht – doradca, mówca i inwestor. Ta część zakończy się panelem dyskusyjnym z udziałem Macieja Grabskiego- prezesa Olivia Business Centre, Natalii Bogdan – prezes zarządu agencji rekrutacyjnej Jobhouse, współwłaścicielki Hotelu Spa Wieniawa oraz współwłaściciela firmy Silny@Salamon z Gdyni, produkującej nowoczesne rozwiązania w zakresie pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów.

Networking
Podczas godzinnej przerwy networkingowej, w przestrzeni zaaranżowanej do rozmów biznesowych, przy dobrej kawie uczestnicy Forum będą mieli okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz skorzystania z bezpłatnych konsultacji w tematyce działalności eksportowej oraz w zakresie możliwości pozyskania funduszy europejskich na rozwój działalności przedsiębiorstw. Ponadto Raiffeisen Bank zaprosi uczestników na loterię wizytówkową.

Bloki tematyczne: Współpraca, Eksport, Finanse
Po przerwie, w ramach trzech bloków: Finase, Eksport, Współpraca zaplanowano łącznie 8 prezentacji. Tematyka wystąpień w bloku Finanse dotyczyć będzie zarządzania spływem należności handlowych, strategii zarządzania zasobami w firmie nie tylko finansowymi oraz Split Payment (mechanizm podzielonej płatności w rozliczeniach z kontrahentami). W bloku Eksport uczestnicy będą mogli wysłuchać prelekcji na temat Jak przygotować się do zawarcia kontraktu handlowego z partnerem zagranicznym, na czym polega ryzyko walutowe oraz kwestii związanych z ochroną własności intelektualnej przy prowadzeniu działalności na rynkach międzynarodowych. W obszarze Współpraca poruszone zostaną kwestie kooperacji małych i średnich firm z korporacjami, a także budowania zespołów wielopokoleniowych w MŚP.
Tegoroczne Forum zostanie wzbogacone o nowe treści dzięki Partnerom strategicznym i wspierającym specjalistycznej wiedzy i ofertą dla firm tj., Raiffeisen Bank Polska SA., Olivia Business Centre, JWP Rzecznicy Patentowi oraz Studio Komunikacji, Rozwoju i Zmiany.

forum-plakat-WYBRANY-OTWARTY-A2

 

Komunikat o zagrożeniu upraw roślin

Drukuj

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin3 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin2 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin1 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin 090518

Wiadomości

bip  glowczyce SIP     

                         

logo GAZ SYSTEM         brenna        partnerstwo