Seminarium: polsko-norweska współpraca w zielonych technologiach

Drukuj

Na prośbę Departamentu Współpracy Ekonomicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych przekazujemy informację, iż w ramach wizyty podsekretarza stanu w MSZ RP, Pana Marka Magierowskiego w Norwegii, na 7 czerwca 2018 r. (czwartek) zaplanowane zostało w Oslo seminarium dot. polsko-norweskiej współpracy w zielonych technologiach (m.in. efektywność energetyczna, utylizacja i recykling odpadów, uzdatnianie wody i jej oszczędne zużycie, bioenergia). 

Seminarium będzie nie tylko okazją do zaprezentowania opracowanych przez biorące udział w wizycie spółki/instytuty badawcze technologii, ale również szansą na zapoznanie się z możliwościami uczestnictwa w projektach finansowanych przez fundusz Innovation Norway (informacja dot. kolejnej edycji funduszy norweskich w Polsce dostępna jest tutaj). Ponadto, program pobytu zakłada realizację wizyt studyjnych w NILU Technology Park in Kjeller oraz Norsk Energi (tbc), a także spotkań w ratuszu Oslo/ewentualnie innego miasta norweskiego.
Rejestracja osób zainteresowanych udziałem w seminarium prowadzona jest za pośrednictwem formularza dostępnego pod następującym linkiem: https://goo.gl/forms/yiWm4GA6RoejrSeV2
Nieprzekraczalny termin przekazywania zgłoszeń to 21 maja 2018 r. (poniedziałek), ponieważ liczba miejsc jest ograniczona; o zakwalifikowaniu do uczestnictwa w wizycie decyduje kolejność zgłoszeń. Z tego względu a także z uwagi na fakt, iż wcześniejsze zgłoszenie istotnie zwiększa szanse na przyciągnięcie zainteresowania większej liczby norweskich podmiotów, uprzejmie prosimy o przekazywanie zgłoszeń jak najszybciej.

Zasady udziału:
Zapewniamy bezpłatny udział we wszystkich elementach programu wymienionego powyżej, a także przejazdy pomiędzy poszczególnymi punktami programu wizyty oraz przejazd z/na lotnisko pod warunkiem wybrania rekomendowanego przez nas połączenia (6 czerwca wylot z Warszawy do Oslo rejsem LOT o 16.50, przylot o 18.50 na lotnisko Oslo Gardermoen; 8 czerwca powrót z Oslo do Warszawy– LOT o 19.40, przylot na lotnisko Okęcie o 21.40).
Przedstawiciele polskich firm/instytutów badawczych dokonują rezerwacji biletów lotniczych, a także pokrywają koszty przelotów oraz pobytu (w tym zakwaterowania) we własnym zakresie.
Zastrzegamy sobie prawo nieprzyjęcia zgłoszenia w przypadku, gdy profil działalności podmiotu w istotnej mierze odbiega od tematyki seminarium, co tym samym utrudniałoby realizację celów wizyty dla przedstawicieli innych polskich przedsiębiorstw/instytutów badawczych.
Językiem roboczym spotkań będzie angielski. Podczas seminarium przewidziane są prezentacje dot. technologii opracowanych przez polskie przedsiębiorstwa/instytuty badawcze uczestniczące w wydarzeniu. Czas na 1 prezentację uzależniony będzie od całkowitej liczby podmiotów reprezentowanych przez stronę polską, jednak w przybliżeniu będzie to 5-10 min. Dłuższe rozmowy z potencjalnymi norweskimi partnerami będzie można jednak przeprowadzić podczas sesji B2B.
Jeżeli mają Państwo zidentyfikowane podmioty norweskie, które mogłyby być zainteresowane współpracą z Państwa spółką/instytutem badawczym, istnieje możliwość podania nazw tych podmiotów w w/w formularzu, a nasza placówka w Oslo wystąpi do nich o zorganizowanie specjalnego spotkania dla Państwa. Podejmiemy maksymalne starania w celu umówienia spotkań z podmiotami norweskimi wymienionymi przez Państwa, jednak nie możemy zagwarantować, iż wszystkie spotkania uda się zorganizować.

W razie dodatkowych pytań możliwy kontakt z pracownikiem departamentu panem Tomaszem Jamrozem (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tel: +48 22 523 7994).


Szkolenie: ubój zwierząt gospodarczych

Drukuj

inspekcja weterynaryjna szkolenie ubojow zwierzat 170518

Komunikat o zagrożeniu upraw roślin

Drukuj

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin3 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin2 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin1 170518

 

komunikat o zagrozeniu upraw roslin 090518

Forum Przedsiębiorstw 2018

Drukuj

 

logo1Ruszyła rekrutacja na Forum Przedsiębiorstw 2018

Komentarze ekspertów do bieżącej sytuacji gospodarczej, ciekawe panele dyskusyjne, praktyczne warsztaty a przede wszystkim przekazanie przedsiębiorcom aktualnej wiedzy, nowych trendów oraz informacji niezbędnych w codziennej działalności to oferta Forum Przedsiębiorstw – imprezy gospodarczej organizowanej już po raz trzynasty przez Agencję Rozwoju Pomorza. Tegoroczna edycja odbędzie się 30 maja w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Udział jest bezpłatny
Agencja Rozwoju Pomorza właśnie uruchomiła rejestrację on-line poprzez stronę www.forumprzedsiebiorstw.pl. Rosnące zainteresowanie firm udziałem w tym wydarzeniu zachęca nas do podnoszenia poziomu merytorycznego i motywuje do wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom uczestników. Konferencja poza treściami merytorycznymi, możliwością pracy warsztatowej stwarza też przestrzeń do wymiany doświadczeń. Jest również inspiracją i szansę zainteresowania się różnymi aspektami prowadzenia biznesu, które czasem w codziennej pracy schodzą na dalszy plan, choćby z braku czasu. Potwierdzeniem atrakcyjności imprezy jest fakt, iż co roku przyciąga ona ponad 300 przedstawicieli głównie mikro, małych i średnich firm – mówi Katarzyna Laskowska – Kierownik Działu Rozwoju Przedsiębiorczości.
Co w programie ?
Sesja plenarna i panel dyskusyjny
Tegoroczne Forum rozpocznie się wystąpieniami 3 ekspertów. Aktualne wydarzenia gospodarcze oraz ocenę ich wpływu na działalność MŚP skomentuje Główny Analityk Rynków Finansowych Raiffeisen Bank Polska SA. Wpływ inwestycji zagranicznych na Pomorzu na rozwój pomorskich MŚP przedstawi z-ca dyrektora inicjatywy Invest In Pomerania. Jako ostatni, z tematem - Jak stale zwiększać swoją skuteczność w biznesie i przy tym nie zwariować? – praktyczne rady dla Ciebie i Twojego zespołu wystąpi Greg Albrecht – doradca, mówca i inwestor. Ta część zakończy się panelem dyskusyjnym z udziałem Macieja Grabskiego- prezesa Olivia Business Centre, Natalii Bogdan – prezes zarządu agencji rekrutacyjnej Jobhouse, współwłaścicielki Hotelu Spa Wieniawa oraz współwłaściciela firmy Silny@Salamon z Gdyni, produkującej nowoczesne rozwiązania w zakresie pakowania, zamykania i zabezpieczania produktów.

Networking
Podczas godzinnej przerwy networkingowej, w przestrzeni zaaranżowanej do rozmów biznesowych, przy dobrej kawie uczestnicy Forum będą mieli okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz skorzystania z bezpłatnych konsultacji w tematyce działalności eksportowej oraz w zakresie możliwości pozyskania funduszy europejskich na rozwój działalności przedsiębiorstw. Ponadto Raiffeisen Bank zaprosi uczestników na loterię wizytówkową.

Bloki tematyczne: Współpraca, Eksport, Finanse
Po przerwie, w ramach trzech bloków: Finase, Eksport, Współpraca zaplanowano łącznie 8 prezentacji. Tematyka wystąpień w bloku Finanse dotyczyć będzie zarządzania spływem należności handlowych, strategii zarządzania zasobami w firmie nie tylko finansowymi oraz Split Payment (mechanizm podzielonej płatności w rozliczeniach z kontrahentami). W bloku Eksport uczestnicy będą mogli wysłuchać prelekcji na temat Jak przygotować się do zawarcia kontraktu handlowego z partnerem zagranicznym, na czym polega ryzyko walutowe oraz kwestii związanych z ochroną własności intelektualnej przy prowadzeniu działalności na rynkach międzynarodowych. W obszarze Współpraca poruszone zostaną kwestie kooperacji małych i średnich firm z korporacjami, a także budowania zespołów wielopokoleniowych w MŚP.
Tegoroczne Forum zostanie wzbogacone o nowe treści dzięki Partnerom strategicznym i wspierającym specjalistycznej wiedzy i ofertą dla firm tj., Raiffeisen Bank Polska SA., Olivia Business Centre, JWP Rzecznicy Patentowi oraz Studio Komunikacji, Rozwoju i Zmiany.

forum-plakat-WYBRANY-OTWARTY-A2

 

Wiadomości

bip  glowczyce SIP     

                         

logo GAZ SYSTEM         brenna        partnerstwo